MVO en classificaties

MVO-prijs Utrecht

mvo prijs logo nieuwsBlij en trots! Anafora is winnaar van de MVO-prijs Utrecht 2015 en 2016!  De eindstrijd ging hierbij tussen De Fabrique, Multilease en Anafora. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen gaat over de winnende combinatie van people, planet en profit. Ondernemers die hun bedrijfsvoering afstemmen op  samenleving en milieu, zijn de komende jaren de duidelijke koplopers in hun sector. Deze prijs geeft ons waardering en vertrouwen in ons werk en ambitie voor de toekomst. De erkenning is voor onze gasten, medewerkers, leveranciers en relaties!

Green Key

Anafora Parkrestaurant heeft het keurmerk Green Key Gold behaald: het hoogst te behalen niveau van het internationale keurmerk voor duurzame bedrijven in de recreatie- en vrijetijdsbranche.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen en het milieu staan bij Anafora Parkrestaurant hoog in het vaandel. Wij doen er dan ook alles aan om zo milieubewust mogelijk te werk gaan. Meer informatie hierover vind je in ons inkoopbeleid en in onze visie op Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

Green Key is een internationaal keurmerk. Maatschappelijk verantwoord ondernemen om de druk van de onderneming op natuur en milieu te minimaliseren. Dit keurmerk laat zien dat Anafora Parkrestaurant naast hebben van een sterke prijs/kwaliteit-verhouding, zoveel mogelijk gebruik maakt van biologische dan wel streekgebonden producten en bewust omgaat met mens en milieu.

Groene Pluim

Naast de Green Key heeft Anafora Parkrestaurant ook de oorkonde ‘Groene Pluim’ behaald, uitgereikt door de Gemeente Utrecht en Koninklijke Horeca Nederland. Horecabedrijven die zich onderscheiden in duurzaamheid, energiegebruik, afval, en water komen in aanmerking voor deze oorkonde.

Maandagmiddag reikte wethouder van Hooijdonk (Milieu en Duurzaamheid) samen met KHN deze oorkondes uit aan de Utrechtse horecabedrijven. “Als het ergens kan, is het in Utrecht! De Groene Pluim is ons compliment aan de bedrijven voor hun inzet in energie- en waterbesparing en afvalbeheer en inrichting. Met de pluim kunnen zij aan hun gasten laten zien  – en natuurlijk aan de collega’s in de branche – dat zij duurzaam ondernemen meer dan serieus nemen. Energieverbruik, afvalstromen, watergebruik en besparende maatregelen zijn onderdelen waar bedrijven op beoordeeld worden om deze pluim te behalen.”

Bekijk hier het artikel van Koninklijke Horeca Nederland.

Duurzame Hospitality Utrecht

Deelnemers Duurzame Hospitality trots op 10% CO2-reductie. Bekijk hier het persbericht.